Γίνετε Μαικήνας / Μυκήνας, με το ποσό των 15 Ευρώ και λάβετε ένα ετήσιο δώρο, υποστηρίζοντας τη δραστηριότητά μας.
Εναλλακτικά μπορείτε να κάνετε κατάθεση
στο λογαριασμό του 3 137.
- Όνομα:
- 3 137
- Αριθμός λογαριασμού:
- 5080 082881 451
- Τράπεζα:
- PIRAEUS BANK SA
- IBAN:
- GR84 0172 0800 0050 8008 2881 451
- SWIFT:
- PIRBGRA
Στη συνέχεια παρακαλούμε στείλτε μας email στο info@3137.gr με το ονοματεπώνυμό σας και τον τρόπο πληρωμής που επιλέξατε.
-
Nefeli Papadimouli
-
Daniel Gustav Cramer
-
Alexia Karavela
-
Karolina Krasouli
-
Theo Prodromidis
Παρουσίαση της έκδοσης
Μετά την έκρηξη ακούς ακόμα το φως
και έκθεση
la poste
στη Cité internationale des arts στο Παρίσι
Τετάρτη 31 Μαΐου 2023, 18:00–21:00
ως μέρος του προγράμματος Open Studios
Επιμέλεια έκθεσης: 3 137
Συμμετέχοντες/-ουσες καλλιτέχνες/-ιδες:
Διοχάντη, Αλεξία Καραβέλα, Καρολίνα Κρασούλη, Κωνσταντίνος Ξενάκης, Νεφέλη Παπαδημούλη, Άρης Προδρομίδης, Θοδωρής Προδρομίδης, Daniel Gustav Cramer, Mario García Torres
Café des Arts
Cité internationale des arts
18 Rue de l'Hôtel de Ville, 75004 Παρίσι
<- αρχείο
Το 3 137 σάς προσκαλεί με χαρά στην παρουσίαση της έκδοσης Μετά την έκρηξη ακούς ακόμα το φως στη Cité internationale des arts στο Παρίσι την Τετάρτη 31 Μαΐου, στις 18:00.
Με αφορμή την κυκλοφορία της έκδοσης και με αφετηρία ζητήματα που αυτή αναδεικνύει –τη σχέση των Ελλήνων/-ίδων καλλιτεχνών/-έχνιδων που ζουν (ή έζησαν) στην Αθήνα με την πόλη του Παρισιού από το 1970 μέχρι και σήμερα, την ιδέα της επικοινωνίας και ανταλλαγής σκέψεων μέσω του γραπτού λόγου, αλλά και τη δημιουργία μιας εικαστικής γλώσσας επηρεασμένης από δύο διαφορετικές καλλιτεχνικές σκηνές– παρουσιάζουμε την έκθεση la poste.
Μέσα από έργα που χωρούν σε φακέλους και ταξιδεύουν με το ταχυδρομείο, έργα που βρίσκονται σε έναν ενδιάμεσο χώρο μεταξύ τέχνης, ποίησης και πεζογραφίας, έργα που αποτυπώνουν την προφορικότητα με υλικά μέσα, έργα που μεταφέρουν ολόκληρους τόπους μέσα από ταξιδιωτικές αναμνήσεις, συνθέτουμε μια έκθεση που ξεδιπλώνεται σαν ημερολόγιο μιας διαδρομής από τη μια πόλη στην άλλη. Πραγματοποιούμε αυτό το ταξίδι νοερά, ξανά και ξανά, σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και περιόδους, με σκοπό να ανακαλύψουμε δεσμούς ανάμεσα σε καλλιτέχνες, έργα και γεγονότα. Από τη μία η έκθεση ασχολείται με υπαρκτές σχέσεις και από την άλλη δημιουργεί ερωτήματα για το πώς μεταφέρεται η ιστορία και η εμπειρία ενός αντικειμένου από τον έναν τόπο στον άλλο. Η έκθεση la poste περιλαμβάνει έργα καλλιτεχνών/-ιδων που δημιουργούν μια γέφυρα ανάμεσα στις δύο χώρες. Έλληνες/-ίδες καλλιτέχνες/-ιδες που έχουν περάσει διαστήματα της ζωής τους στο Παρίσι, διεθνείς εικαστικοί που σχετίζονται με την Ελλάδα. Έργα στα οποία διαφαίνεται αυτή η σχέση, έργα που δημιουργούν διαύλους επικοινωνίας.
Στην έκθεση συμμετέχουν οι εικαστικοί Διοχάντη, Αλεξία Καραβέλα, Καρολίνα Κρασούλη, Κωνσταντίνος Ξενάκης, Νεφέλη Παπαδημούλη, Άρης Προδρομίδης, Θοδωρής Προδρομίδης, Daniel Gustav Cramer και Mario García Torres.
Το 2016, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην έκθεση Μετά την έκρηξη ακούς ακόμα το φως, ο Θοδωρής Προδρομίδης δημιουργεί ένα έργο συνομιλίας με τον πατέρα του, Άρη Προδρομίδη. Το έργο παίρνει τη μορφή αλληλογραφίας με καρτ ποστάλ, με τον πρώτο να βρίσκεται στο Παρίσι, ως φιλοξενούμενος καλλιτέχνης στη Cité internationale des arts, και τον δεύτερο στην Ελλάδα, έχοντας εκπροσωπήσει, το 1982, την πρώτη ελληνική συμμετοχή στον τομέα της video art στην Biennale de Paris. Η ανταλλαγή των προσωπικών τους μηνυμάτων μετουσιώνεται σε έργο που έρχεται σε κοινή θέα στην έκθεση και δημιουργεί έναν διάλογο στον οποίο η εγγύτητα εναλλάσσεται με την απόσταση. To 2017 o καλλιτέχνης Mario García Torres δημιουργεί ένα έργο αλληλογραφίας στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο Phenomenon Anafi. Ο καλλιτέχνης ανακαλύπτει ένα αρχαιοελληνικό γλυπτό που κατασκευάστηκε στην Ανάφη και σήμερα εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Ζητά τον επαναπατρισμό του γλυπτού μέσα από τη δημιουργία και τη διάθεση μιας καρτ ποστάλ με το γλυπτό στα μαγαζιά της Ανάφης, την προβολή-εγκατάσταση ενός σλάιντ της φωτογραφίας του γλυπτού από το Λούβρο στο Σχολείο της Ανάφης, αλλά και μέσα από ένα γράμμα που άφησε στους επισκέπτες του νησιού. Ο Daniel Gustav Cramer γράφει στον φίλο του Javier μιλώντας του για τον χρόνο που περνάει, την επαφή τους που γίνεται όλο και πιο αραιή και τη φιλία τους που σβήνει σταδιακά. Με το έργο αυτό ο καλλιτέχνης είχε πάρει μέρος στην έκθεση με τίτλο «…» που είχε πραγματοποιηθεί στο 3 137 το 2013 σε επιμέλεια της Γαλήνης Νόττι. Η Καρολίνα Κρασούλη δημιουργεί ένα παιχνίδι πιθανοτήτων με φακέλους αλληλογραφίας που ζωγραφίζει και τοποθετεί στη σειρά. Ο Κωνσταντίνος Ξενάκης φτιάχνει συνθέσεις με σύμβολα, δημιουργώντας τη δική του κρυφή αλλά και οικουμενική γλώσσα. Η Νεφέλη Παπαδημούλη αποτυπώνει σε χαρτί επιτελεστικές δράσεις και με οδηγίες μάς καλεί να φανταστούμε σώματα να κινούνται στον χώρο. Η Αλεξία Καραβέλα αποδίδει με μολύβι σε χαρτί ένα στιγμιότυπο από την επίσκεψη του Φρανσουά Μιτεράν στην Ελλάδα το 1982. Η Διοχάντη, που το 1985 επισκέπτεται τη διεθνή έκθεση FIAC 85 στο Παρίσι, κινηματογραφεί σε φιλμ Super 8 τη συμμετοχή του Dracos Art Center της Αθήνας με την παρουσίαση έργων από από τέσσερις Έλληνες/-ίδες και τέσσερις καλλιτέχνες/-ιδες από το εξωτερικό.
Το οπτικοακουστικό υλικό της Διοχάντης ανήκει στο προσωπικό αρχείο της καλλιτέχνιδας και έχει κεντρικό ρόλο στην έκθεση. Θα παρουσιαστεί διεθνώς για πρώτη φορά. Το υλικό που θα δειχθεί δεν είναι παρά μόνο ένα τμήμα της πλούσιας και σημαντικής συλλογής της εικαστικού, με καταγραφές σε φιλμ Super 8 που έχει πραγματοποιήσει η ίδια από ομαδικές εκθέσεις Ελλήνων/-ίδων καλλιτεχνών/-έχνιδων κυρίως στο εξωτερικό, αλλά και Ελλήνων/-ίδων και ξένων καλλιτεχνών/-έχνιδων στην Αθήνα, από το 1977 μέχρι το 1986. Η παρουσίαση του υλικού έρχεται ως αποτέλεσμα της μακροχρόνιας συνεργασίας που έχει αναπτύξει μαζί της το 3 137 από το 2016 έως σήμερα: μιας συνομιλίας που εξελίσσεται γύρω από το καλλιτεχνικό της έργο, όπως και γύρω από τη διάσωση και αρχειοθέτηση υλικού που σχετίζεται με καλλιτέχνες/-ιδες της εποχής της, αλλά και της προηγούμενης γενιάς από τη δική της.
Το 3 137 ευχαριστεί θερμά τους Ιορδάνη Κερενίδη και Piergiorgio Pepe για την υποστήριξή τους.
H έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.